อ.ดร.สุรไกร นันทบุรมย์ (แม็ก)
ครูกระบวนการ
อีเมล : surakrai.na@lsed.tu.ac.th
โทรศัพท์ : 02-696-6774
ประวัติ
• ค.ด. (สาขาหลักสูตรและการสอน) จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
• Graduate Diploma in Educational Studies (Inclusive and Special Education),
the University of Sydney
• ค.ม. (สาขาการสอนสังคมศึกษา)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
• ค.บ. (สาขามัธยมศึกษามนุษศาสตร์ และสังคมศาสตร์ วิชาเอกสังคมศึกษา และคอมพิวเตอร์การศึกษา) เกียรตินิยมอันดับ 1
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
• น.บ. มหาวิทยาลัยรามคำแหง
ความสนใจทางวิชาการ
• การสอนสังคมศึกษา
• หลักสูตรและการสอน
• การสอนมัธยมศึกษา
• การจัดการศึกษาพิเศษและการเรียนรวม
• เทคโนโลยีทางการศึกษา
ความเชี่ยวชาญ
• การสอนสังคมศึกษา
• การพัฒนาจริยธรรม
• หลักสูตรและการสอน ระดับมัธยมศึกษา
• การจัดการศึกษาพิเศษและการเรียนรวม
ผลงานทางวิชาการ
1. Nantaburom, S. (2024). Pre-Reading Motivation in a Flipped Classroom: A Case Study of Gifted Science and Mathematics Students in Thailand. ASEAN Journal of Education, 10(2). https://so01.tci-thaijo.org/index.php/AJE/article/view/272237.
2. Thirach, A. & Nantaburom, S. (2024). "Improving Attitude toward Engagement in a Biology Course of Mathematics and Computer Science Students through the Active Learning Integration Approach: A Case Study in a Thai Science High School." The International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning, 31(2): 119-135. doi:10.18848/2327-7971/CGP/v31i02/119-135.
3. Nantaburom, S. (2023). Problem-Based Learning, Project-Based Learning and Research-Based Learning: an introduction to how they work for offline and online learning, Electronic Journal of Open and Distance Innovative Learning. 13(2), 1–17. https://so01.tci-thaijo.org/index.php/e-jodil/article/view/261380. [Thai Language]
4. Nantaburom, S, Trivarunyu, C. & Makhanong, A. (2023). Development Of A Program For Decreasing Moral Disengagement Based On Future Oriented With Self-Control And Scenario-Based Learning Approaches For Upper Secondary School Students: Developmental Process And The Preliminary Tryout Experiment Result. https://jrtl.rsu.ac.th/volume/17/number/1/article/341 [Ph.D. Dissertation / Thai Language]
5. Nantaburom, S. (2017). Relations Between Blended Learning, Flipped Classroom, Learning Space, and Active Learning, Journal of Rangsit University, Teaching & Learning. 17(1). 212 - 227.https://so06.tci-thaijo.org/index.php/tla_bulletin/article/view/109383/86059 [Thai Language]
6. Nantaburom, S. (2017). The Dutch Educational System and Public Library Roles in The Netherlands, TLA Bulletin (Thai Library Association), 61(1), pp. 19-32. https://so06.tci-thaijo.org/index.php/tla_bulletin/article/view/146624/108090 [Thai Language]
7. Nantaburom, S. & Issarangura Na Ayudya, W. (2015). Effects Of Using Prejudice Reduction Activities Based On Multicultural Education On Understanding of Diversity In Races, Religions, And Cultures In The ASEAN Community Of Upper Secondary School Students. Journal of Education Studies, 43(1), 139 - 154. https://so02.tci-thaijo.org/index.php/EDUCU/article/view/32661/27825 [Master of Education Thesis / Thai Language]
8. Nantaburom, S. (2023) AI and Big Data: Opportunities and Challenges for Civic Education. The 1st International Conference On The Citizenship Education of The Digital Era. Bangkok, Thailand. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/374421269_AI_and_Big_Data_Opportunities_and_Challenges_for_Civic_Education